Concert in “zakformaat”

Op zondag 11 november om 11.00 uur treedt Het Kleine Holte Koor op met een bijzonder concert onder leiding van dirigente Dineke de Roo. In het kader van het ‘Europees jaar van het cultureel erfgoed’ heeft HKHK zich laten inspireren door muziek uit verschillende Europese landen.
Voor dit concert is een toepasselijke ruimte gevonden in parkeergarage Het Loo, beter bekend als Amphion garage, die door zijn prachtige akoestiek een bijzondere locatie genoemd mag worden. In deze garage bevindt zich uniek Doetinchems [sch]erfgoed, vormgegeven in de Zakheilige van Doetinchem.
De zakheilige is een klein beeldje van Franciscus van Assisi, dat volgens de overlevering bescherming bood tegen kwade geesten. Het werd voor de bouw van het Lookwartier door archeologen gevonden en staat in garage Het Loo permanent tentoongesteld. Kunstenaar Cornel Bierens maakte van scherven, die ook op de bouwplaats werden gevonden, een bijzonder en symbolisch kunstwerk van de heilige.
Het repertoire is samengesteld uit verschillende periodes en stijlen van componisten uit Europa. Verteller Rafke Kraakman neemt u mee op deze muzikale reis.
Naast het optreden van Het Kleine Holte Koor zal harpiste Nanja Bakker zorgen voor een instrumentaal intermezzo. Het belooft dus weer een speciaal ‘Kleine Holte Koor-concert’ te worden!
Omdat in de parkeergarage alleen ‘staanplaatsen’ zijn, vragen we u indien nodig, zelf een klapstoeltje mee te nemen.
Het concert is gratis toegankelijk. Er is wél een mogelijkheid om een vrije gift te doen.
Na afloop is er in restaurant het Borghuis gelegenheid voor een drankje.

Op de website van Omroep Gelderland vindt u meer informatie en een video over de zakheilige van Amphion.

Naar website Omroep Gelderland